fbpx

Tips til videoproduktion

Sælg med visuel Storytelling

Storytelling er en metode og et super effektivt værktøj, som kan øge effektiviteten af dine annoncekroner markant.

Storytelling - hvorfor og hvordan virker det?

De seneste år er ordet storytelling blevet et populært buzzword, som bruges flittigt. Vi bruger det også, da det er et af vores vigtigste værktøjer til at hjælpe vores kunder. Her får du en kort gennemgang af HVAD der egentlig sker når vi udsættes for god storytelling.

Play Video

Hvem er Grønnemose Creative?

Vi er en virksomhed , der elsker film og storytelling!

Vores mål er at levere den bedst mulige kvalitet, så du får film der rent faktisk virker!

Vi har eksisteret siden 2012 og har hjulpet 100-vis af virksomheder med at formidle deres budskaber og hjælpe deres brands.

Kontakt os endelig for en uforpligtende snak om dit projekt.

Hvis du gerne vil lære, hvordan musik kan tage dine videoer til det næste niveau og øge dit salg og effekten af alt det video du lægger op online, så skal du læse med her! 

Musik er nemlig lig med følelser, og det kan være ganske afgørende for dit salg hvis – og hvordan – du bruger det i dine videoer. 

For med den rette musik, så kan du guide og ganske enkelt være med til at styre, hvad dine kunder skal føle, når de ser dine videoproduktioner og dine reklamefilm – Den er sgu god nok😃

Musik har en bemærkelsesværdig evne til at påvirke vores følelser og skabe de her stemninger. Når du vælger den rigtige type musik til din video, så kan du altså være med til at bestemme seernes følelser, og samtidig skabe en dybere forbindelse til dit budskab eller dit produkt. 

Tænk over, hvordan en spændingsfyldt melodi i en film kan skabe en følelse af netop spænding og fremdrift. Det samme kan den gøre for dit produkt, og en mere beroligende melodi kan hjælpe seerne med at føle sig trygge ved at investere i det du tilbyder. Det betyder også, at musik kan forstærke din videos budskab på en subtil måde. 

Et kendt eksempel er videoerne fra børnefonden, der fortæller en ulykkelig historie med henblik på at få dig til lommerne for at hjælpe til, steder i verden, hvor børn ikke har det godt. Intet ondt ord om den sag! For eksemplets skyld kan man bare påpege, at der altid spiller en sørgelig eller trist musik i baggrunden, for at forstærke det her budskab. 

Og jeg har aldrig hørt om, at folk stopper op og tænker: “Hey, prøver du at få mig til at føle noget specifikt?” 

Så brug musik som en vigtig stemme i dine videoer og reklamer. Det kan jeg ikke sige højt nok.

 Du kan også vælge at bruge det samme stykke musik konsekvent i dine videoproduktioner eller dine reklamefilm, for det kan hjælpe med at skabe en genkendelig identitet for din kanal eller dit brand. Det kan opbygge loyalitet og tillid over tid, fordi dine kunder føler sig mere fortrolige med det, de allerede har en forbindelse til. 

Det her, det er altså bare nogle af de fordele, der er ved at bruge musik. Og selv hvis du laver videoer ligesom den ovenover her, hvor du snakker eller underviser eller lignende, så brug også musik. Det giver en mere helstøbt og professionel oplevelse, og det kan, hvis du ønsker det, give dine seere lige netop den følelse du ønsker. 

Her har du nogle bud på tjenester, hvor du kan købe dig til musik, som du kan bruge i dine videoproduktioner. Det kunne for eksempel være Premium Beat, Artlist eller Epidemic Sound. Der findes også en tjeneste ved navn Creator Mix, som rent faktisk (anno 2023) kan bruges gratis, hvis du blot følger deres anvisninger omkring at give credits til sitet og sangen du bruger. Det står alt sammen derinde.

Har du brug for et tilbud på videoproduktion?

Send os dine kontaktinformationer, så tager vi en kreativ og uforpligtende snak om hvordan vi kan hjælpe dig med at opnå dét du gerne vil med videoproduktion.